شرح وظایف کارکنان امور مالی :
وظایف مسئول امور مالی
- نظارت مستمر بر نحوه عملکرد هر یک از کارکنان امور مالی ، درآمد و امین اموال و حصول اطمینان از صحت انجام امور بر اساس شرح وظایف ، قوانین و آیین نامه های مربوطه
- اجرای صحیح آیین نامه های و دستور العمل های مالی و معاملاتی
- پیگیری مسائل و مشکلات کاری کارکنان امور مالی و دیگر همکاران در حوزه مالی ارائه توضیحات و آموزش و راهنمایی های مقتضی و در صورت نیاز هماهنگی با سایر واحد ها یا مدیریت شبکه
- انجام کلیه مکاتبات اداری واحد حسابداری
-نگهداری ضمانت نامه ها و اوراق بهادار وصولی از پیمانکاران و کارکنان قراردادی و شرکتی و درخواست تمدید ضمانت نامه ها تا زمان تسویه قرادادها
- پیگیری و نظارت بر انتقال مانده مصرف نشده حساب بانک در تاریخ 29/12 هر سال
- پیگیری و نظارت بر بستن حسابها، تنظیم سند و ثبت کلیه هزینه های سال قبل در مهلت تعیین شده از سوی مدیریت امورمالی
-بررسی و تایید کلیه پرداخت ها با توجه به مقررات و مجوز های مربوطه
-پیگیری و نظارت بر تهیه صورت های مالی و تفاهم نامه بودجه
-نظارت بر نگهداری مانده حساب بانک در سامانه بوم و پیگیری رفع مغایرت های بانکی موجود در کمترین زمان
-نظارت بر تحریر دفاتر روز نامه و کل و دفتر بایگانی مالی
-تامین اعتبار کلیه اسناد هزینه ای و پرسنلی در چاچوب بودجه ابلاغی و تخصیصی
- مدیریت نقدینگی و جابجایی موقت اعتبارات دریافتی جهت و رفع نیاز های ضروری و فاقد اعتبار شبکه با مجوز مدیر شبکه
-کنترل و نظارت بر گردش مانده حساب بانکی،تایید واریزی ها ، شارژ کارت تنخواه کارپردازی و درآمد در سامانه بام
- اعتبار سنجی دریافت وام ، کنترل و تایید کسر حقوق کارکنان شبکه
-تهیه و تنظیم و ارسال اطلاعات در خواستی حسابرس دانشگاه ، دیوان محاسبات و سایر مراجع نظارتی و...
وظایف کارشناس رسیدگی
- گرد آوری کلیه آئین نامه ها ، دستور العمل ها و مقررات مربوط به بررسی و رسیدگی مالی
- بررسی و رسیدگی اسناد هزینه ای، عمرانی و پرسنلی و حصول اطمینان از صحت مبالغ و رعایت قوانین و دستور العمل های مرتبط
- پیگیری اسناد واخواهی شده به منظور رفع نواقص در کمترین زمان ممکن و ارسال اسناد جهت مراحل شناسایی و پرداخت
- ارتباط مستمر با کارشناس رسیدگی مدیریت مالی دریافت آخرین تغییرات دستور العمل های و استعلام موارد خاص
وظایف کارشناس بودجه:
- تهیه و تنظیم جدول تخصیص اعتبار ماهیانه پرسنلی و هزینه ای
- تهیه و تنظیم نامه درخواست تخصیص و درخواست وجه
- پیگیری حضوری دریافت تخصیص از مدیریت بودجه و مذاکره جهت افزایش اعتبارات شبکه
- تهیه و تنظیم و تبادل موافقت نامه بودجه شبکه در سامانه مدیریت بودجه دانشگاه و ارسال نسخه فیزیکی آن به مدیریت مذکور
- تهیه و تنظیم آمار بدهی ها و پیش بینی هزینه ها به صورت ماهیانه جهت مدیریت شبکه، مدیریت بودجه و معاونت بهداشتی
-اطلاع رسانی و پیگیری هزینه کرد اعتبارات تخصیصی از واحدهای فنی مرکز بهداشت و کارپردازی و خدمات
-کنترل و بررسی اسناد بلا محل و مذاکره با کارشناسان و مدیریت بودجه جهت دریافت تخصیص اعتبار مربوطه
وظایف کارشناس تعهدی:
- ثبت شناسایی و ثبت پرداخت کلیه اسناد هزینه ای و حقوقی در سامانه بوم
- ثبت دریافت تخصیص ماهیانه در سامانه بوم و کنترل مانده حساب رابط اعتبارات با کارشناس اعتبارات مدیرت مالی
-کنترل و ثبت حسابهای سپرده پیمانکاران ورابط سپرده شبکه با کارشناس اعتبارات مدیرت مالی
- ثبت شناسایی و ثبت پرداخت کلیه اسناد پرسنلی در سامانه بوم
- ثبت دریافت کلیه ضمانت نامه های دریافتی بابت قراردادهای شبکه از پیمانکاران در سامانه بوم
- ثبت کنترل و عکس کنترل کلیه قراردادهای شبکه
- تهیه و تنظیم نامه صدور مفاصا حساب قراردادهای اتمام یافته شبکه
- تهیه و تنظیم گزارش آزادسازی سپرده حسن انجام کار و حسن انجام تعهدات قراردادهای اتمام یافته از سامانه بوم جهت درخواست آزاد سازی سپرده های مذکور از مدیریت
- تهیه و تنظیم صورت های مالی سالانه شبکه
- صدور ثبت مانده مرخصی و پاداش خدمت کارکنان و ثبت های اصلاحی مربوطه جهت نهایی نمودن ثبت های اولیه
-انتقال مانده مصرف نشده حساب بانک پس از پرداخت کلیه اسناد هزینه ای و پرسنلی تا تاریخ 29/12 هر سال
-بستن کلیه حسابهای شبکه در پایان سال مالی در مهلت اعلام شده از سوی مدیریت حسابداری اعم از پیگیری و شناسایی کلیه اسناد هزینه ای و پرسنلی سال قبل ، تسویه تنخواه کارپردازی، ...
- رفع مغایرت های ثبت های تعهدی در شناسایی حقوق و مزایای پرسنلی، نهایی نمودن حواله های انبار و ...
وظایف کار شناس حقوق و مزایای شاغلین و بازنشستگان
- تهیه و تنظیم لیست ماهیانه حقوق شاغلین و اعمال کسورات دریافتی از مراجع ذیصلاح
- پیگیری و اخذ گواهی انجام کار ماهیانه کارکنان و ضمائم مربوطه از واحدهای مربوطه
- تهیه و تنظیم اسناد حقوق و مزایای شاغلین و بازنشستگان به تفکیک برنامه های مربوطه
- تهیه و تنظیم فایل های مالیات حقوق و خدمات درمانی کارکنان و بارگزاری آن در سامانه های مربوطه
- صدور سند هزینه و حواله کلیه اسناد حقوقی
- پرداخت کسورات حقوق شاغلین و بازنشستگان و وصول رسید واریزی آنها از بانک و الصاق آنها به روی اسناد مربوطه
- تهیه و تنظیم مبالغ سالیانه مربوط به مرخصی و سنوات کلیه کارکنان در پایان سال در نظام نوین مالی
- ارائه آمار و گزارش های پرسنلی مورد نیاز مسئولین در شبکه یا استان
- تهیه فایلهای خروجی پرداخت حقوق ماهیانه و ارسال آنها به بانک
وظایف حسابدار
- صدور حواله کلیه اسناد هزینه ای با قید نام و شماره حساب ذینفعان به تفکیک
- صدور سند هزینه کلیه اسناد هزینه ای با قید نام و شماره حساب ذینفعان به تفکیک
- ثبت چک های صادره در سامانه صیاد بانک ملی
- تهیه و تنظیم فرم ساتنا چک های اسناد هزینه و ارسال به بانک
- پرداخت اسناد هزینه ای فاقد چک از طریق سامانه بام سازمانی بانک ملی و پرینت فیش واریزی آن
- تکمیل امضاء حواله و سند هزینه و الصاق به اسناد هزینه به همراه فیش بانکی
-تهیه و تنظیم صورت مغایرت بانکی ماهانه حساب 217 شبکه
-تحریر ماهانه دفاتر مالی شبکه (دفتر روزنامه وکل)
- دریافت لیست و فایل بیمه کارکنان مشمول تأمین اجتماعی و اعمال مرخصی استعلاجی – شروع به کار – پایان کار کارکنان و حداقل حقوق کارکنان و بارگزاری فایل مربوطه در سامانه تأمین اجتماعی
- پیگیری و رفع ایراد احتمالی بیمه کارکنان – اخذ تسویه سالانه بیمه حقوق کارکنان شبکه از تأمین اجتماعی
- تعریف کارکنان جدید اعم از طرحی ، پیمانی و قراردادی در سامانه تأمین اجتماعی با اسکن و بارگزاری مدارک شناسایی و عکس و فرم های مربوطه هر فرد
- ثبت نامه صدور مفاصا حساب قرارداد در سامانه تأمین اجتماعی
وظایف بایگان اسناد مالی و رابط امورمالی
- تحویل کلیه اسناد پرداخت شده از امور مالی شمارش و ممهور نمودن کلیه اوراق هر سند به مهر رسیدگی و مهر برگ شمار سند
- تهیه و تنظیم لیست ماهانه کلیه اسناد پرداخت شده از سامانه بوم امور مالی و رفع مغایرت و تراز نمودن لیست مذکور
- تهیه و تنظیم و ارسال سه نسخه از لیست اسناد بایگانی به انضمام خلاصه سند هزینه اسناد به استان جهت رسیدگی و تائید و بایگانی در مدیریت امور مالی دانشگاه
- ثبت دستی کلیه اسناد ماهانه پرداختی در دفتر بایگانی اسناد مالی شبکه
- تحویل اسناد درخواستی حسابداری و یا کپی مدارک سند در صورت نیاز واحد های ذینفع با مجوز مسئول مالی
- پیگیری امور بانکی حسابداری شبکه اعم از ارسال چک های حسابداری به بانک و تحویل فیش های واریزی آن از بانک و ...
- ارسال اسناد هزینه ای و پرسنلی بیمه روستایی به معاونت بهداشتی و اخذ تائیدیه اسناد از معاونت مذکور
- ارسال لیست و فیش واریزی کسورات حقوق شاغلین و بازنشستگان به ذینفعان اعم از تعاونی مصرف – تعاونی اعتبار بیمه تکمیلی - بیمه خودرو کارکنان - بیمه عمر
- ارسال اسناد هزینه خارج از شمول و اسناد اضافه کار عادی و خارج از شمول فوریتها به ستاد دانشگاه و اخذ دستور خارج از شمول از ریاست دانشگاه