زبان EN AR
+
اندازه قلم
-
رنگ

شرح وظایف کارشناس کودکان

اجرای بسته های خدمتی کودکان

ارائه گزارشات عملکردی به مدیریت متناظر در استان

انجام هماهنگی های درون و برون بخشی در راستای دستیابی به اهداف

برآورد و درخواست و نظارت بر توزیع مکمل و اقلام دارویی و شیر مصنوعی

برآورد درخواست و پیگیری کمبود تجهیزات

برگزاری کمیته های سلامت کودکان شهرستان

 پیگیری مداخلات مطرح شده در کمیته های مرگ ومیر مادر و کودکان در پایش های بعمل آمده از مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی

برنامه ریزی و برگزاری کارگاههای آموزشی پیش بینی درصد کارگاه های برگزار شده به برنامه های شده

بزرگداشت روز جهانی نوزاد نارس هفته ملی کودک و شیر مادر

پایش و ارزشیابی برنامه های سلامت کودکان در سطوح محیطی

تهیه تدوین و اجرای برنامه عملیاتی سلامت کودکان

ثبت مرگ خارج بیمارستانی نوزادان و انجام پرسشگری مرگ کودکان

جمع بندی و ارسال آمار به استان

هزینه کرد اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان

محاسبه شاخص ها و تهیه نمودارو رتبه بندی به همراه تحلیل و مداخله

نظارت برعملکرد بیمارستان ها در برنامه های ترویج تغذیه با شیرمادر و نظام مراقبت مرگ

برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی جهت گروه هدف (پزشک،مراقب و بهورز)

برآورد اقلام مانا و مکمل های مورد نیاز جهت کودکان و درخواست به معاونت بهداشتی ،تخصیص سهمیه جهت مراکز

بررسی و برنامه ریزی و تعیین اهداف و خط مشی های اجرایی در زمینه برنامه کودکان  در قالب سیاست های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

ارائه برنامه های استراتژیک آموزشی (کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت) در راستای آموزش تحقق برنامه های استراتژیک آموزشی ملی علوم پزشکی .

تحلیل کلیه آمار های مربوطه با بررسیهای انجام شده و ثبت نتایج بصورت مکتوب و ارسال به معاونت بهداشتی

اجرای  دستورالعمل های لازم در زمینه مراقبت از رشد جسمی، روانی و عاطفی و اجتماعی کودکان در بهبود تغذیه وتشخیص به موقع بیماری های انگلی، عفونی و جلوگیری از انتشار و همه گیر شدن آنها.

تهیه و ارسال نتایج پایشهای بعمل آمده به مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت.

شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله

شناسایی مشکلات برنامه کودکان  اولویت بندی و تدوین مداخلات

گزارش و ارسال مصوبات کمیته های کودکان به مراکز بهداشتی درمانی.

همکاری با مراکز بهداشتی و درمانی در اجرای طرح ها و برنامه های مورد نیاز نظارت بر کمیت و کیفیت خدمات و برنامه ها و مقایسه آن با ضوابط و معیارهای تعیین شده

همکاری و ارتباط منطقی و مناسب با سایر واحد های مراکز بهداشت با بهره مندی از توان و تجربه سایر واحد ها .

شرح وظایف کارشناس سالمندان

تهیه وتدوین برنامه عملیاتی

اجرای فعالیت های تفضیلی برنامه

ارائه گزارشات عملکردی به مدیریت متناظر

برآورد مکمل های سالمندان در سطح شهرستان

برگزاری بزرگداشت هفته سالمندان

برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح شهرستان

برگزاری کمیته راهبردی سلامت سالمندان

برنامه ریزی در جهت افزایش آگاهی ومسئولیت پذیری وتوانمندی ومشارکت فعال خانواده وجامعه در تامین ،حفظ وارتقاء سلامت سالمندان

پایش وارزشیابی خدمات سلامت سالمندان در سطوح محیطی

جمع آوری وارسال آمار به استان

شرکت فعال در دوره های آموزش ومهارتی استان

محاسبه شاخص ها وتهیه نمودار ورتبه بندی به همراه تحلیل ومداخله

هزینه کرد اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان

برنامه شناسایی وحمایت از سالمندان بسیار پرخطر

شرح وظایف کارشناس جوانی جمعیت

  1. -     نظارت بر کمیت و کیفیت ارائه خدمات در مراکز شهری و روستایی
  2. -     تهیه و تدوین برنامه عملیاتی و توجیه کارشناسان در خصوص اهداف کلی و اختصاصی
  3. -     برنامه ریزی و هماهنگی برون بخشی جهت پیشبرد برنامه بارروی سالم
  4. -     برگزاری کارگاهها و اجرای برنامه های آموزشی جهت کلیه پرسنل ارائه دهنده
  5. -     هماهنگی در خصوص برگزاری هفته جمعیت
  6. -     برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای مشاوره حین ازدواج و رعایت استاندارد های موجود
  7. -     تهیه و ارسال کلیه اطلاعات آماری برنامه جوانی جمعیت  از طریق فایل وزارت بهداشت
  8. -     جمع بندی اطلاعات مربوط به فعالیتهای پیش بینی شده در برنامه عملیاتی
  9. -     شرکت در جلسات و کمیته های درون و برون بخشی به منظور پیشبرد اهداف
  10. - -تجزیه و تحلیلی شاخصها و برنامه ریزی جهت بهبود وضعیت آنها
  11. - ترویج مفاهیم آموزشی در خصوص اهمیت ازدواج در سنین مناسب و فرزندآوری سالم
  12. - تلاش در جهت ارتقای آگاهی زوجین در ابتدای زندگی زناشویی با هدف ارتقای رضایتمندی از زندگی زناشویی
  13. - مشاوره در راستای :الف)افزایش بارداری های ارادی و برنامه ریزی شده

                               ب)کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزندان

                                ج)کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان

                                  د)کاهش سقط غیرقانونی و غیرشرعی

 

 

شرح وظایف واحد بهبود تغذیه شهرستان

  1. -     اجرای برنامه های ابلاغی و مداخله ای تغذیه در شهرستان
  2. -     اجرای فعالیت های تفصیلی برنامه عملیاتی
  3. -     برگزاری برنامه های مناسبتی (روز جهانی غذا ، بسیج ملی تغذیه و ......)
  4. -     برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح شهرستان
  5. -     برگزاری کمیته های تغذیه
  6. -     پایش و ارزشیابی خدمات تغذیه در سطوح محیطی
  7. -     تدوین و اجرای برنامه عملیاتی تغذیه در شهرستان
  8. -     جمع آوری و ارسال آمار به استان
  9. -     شرکت فعال در دوره های آموزشی و مهارتی استان
  10. - محاسبه شاخص ها و تهیه نمودار و رتبه بندی به همراه تحلیل و مداخله
  11. - نظارت بر روند اجرای برنامه های گروه بهبود تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت
  12. - هماهنگی برون بخشی جهت ارتقای خدمات سلامت میانسالان در شهرستان
  13. - هزینه کرد اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان
  14. - برگزاری کلاس های آموزشی جامعه محور در راستای ارتقای سطح آگاهی جمعیت تحت پوشش
  15. - اجرای طرح تحقیقاتی به صورت دوره ای
  16. - انجام مکمل یاری با آهن و ویتامین دی در مدارس تحت پوشش شهرستان
  17. - انجام مکمل یاری با ویتامین آ جهت کودکان 2 تا 5 سال شهرستان
  18. - اجرای برنامه های حمایتی کاهش سوء تغذیه جهت کودکان زیر 5 سال و مادران باردار

 

 

 

فعالیت ها و برنامه ها

 

 شرح وظایف کارشناس  برنامه سلامت مادران

 

  • تدوین برنامه عملیاتی مادران سالیانه مناسب با اهداف برنامه ، شرایط و مشکلات موجود
  • جمع آوری ، ثبت و تجزیه و تحلیل اطلاعات ، آمار و شاخص های مرتبط با برنامه
  • نظارت ، پایش و ارزشیابی نحوه اجرای برنامه در سطح شهرستان و گزارش نارسایی ها
  • نظارت برکمیت وکیفیت خدمات و برنامه ها
  • تلاش و پیگیری برای تامین و تدارک منابع مورد نیاز برنامه
  • پیگیری ، هماهنگی و اجرای برنامه های آموزشی مرتبط با برنامه سلامت مادران
  • تشکیل و شرکت در کمیته های مرگ ومیر مادران باردار شهرستان
  • شرکت در کمیته های ارتقاء سلامت مادر ونوزاد
  • گزارش و ارسال مصوبات کمیته های مرگ ومیر مادران به مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش
  • اجرای فعالیت های تفصیلی برنامه های مادران
  • تهیه گزارش عملکرد و ارسال به استان
  • حمایت از مادران باردار آسیب پذیر
  • برنامه ریزی و پیگیری جهت هزینه کرد مطلوب اعتبارات برنامه مادران

 

فعالیت ها و برنامه ها

 

 شرح وظایف کارشناس  برنامه سلامت میانسالان

1-   تدوین برنامه جامع عملیاتی سالیانه مناسب با اهداف برنامه و شرایط و مشکلات موجود

2-   تهیه عملکرد برنامه

3-   جمع آوری ، ثبت و تجزیه و تحلیل اطلاعات ، آمار و شاخص های مرتبط با برنامه

4-   نظارت ، پایش و ارزشیابی نحوه اجرای برنامه در سطح شهرستان و گزارش نارسایی ها

5-   تلاش و پیگیری برای تامین و تدارک منابع مورد نیاز برنامه

6-  پیگیری ، هماهنگی و اجرای برنامه های آموزشی مرتبط با برنامه سلامت میانسالان و شیوه زندگی سالم جهت کلیه پرسنل بهداشتی – درمانی و اقشار مختلف جامعه

7-   تدوین مواد آموزشی لازم برای آموزش همگانی  در زمینه سلامت میانسالان

8-   بزرگداشت هفته ملی سلامت زنان(سبا) و مردان ایرانی(سما)

9-هماهنگی و همکاری با سایر واحدهای درون بخشی ( واحد بیماریهای غیر واگیر و آموزش سلامت و رابطین بهداشتی ) وسازمانها و ادارات برون بخشی ( مثل بهزیستی ، کمیته امداد ، نهضت سواد آموزی ، شهرداری و 000 ) درجهت پیشبرد اهداف برنامه سلامت میانسالی و آموزش شیوه زندگی سالم در دوران میانسالی

10- هماهنگی لازم جهت تشکیل کمیته سلامت میانسالان و مرگ و میر زودرس(70-30 سال) و پیگیری مصوبات آن

11- برنامه ریزی و پیگیری جهت هزینه کرد مطلوب اعتبارات برنامه میانسالان

 

  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.
نشانی: 
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 141
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 10041
تعداد کاربران بر خط 0